Τελευταία Νέα :

29 Μαΐου 2011

Ποδήλατο ...τσέπης

Όσο καλοσχεδιασμένο και αν είναι ένα αναδιπλούμενο/πτυσσόμενο ποδήλατο, ο παράγοντας που πάντα θα περιορίζει το πλήρως συμπτυγμένο του μέγεθος θα είναι η διάμετρός των τροχών του. Οι μεγαλύτεροι τροχοί δίνουν σταθερότητα και άνεση στο ποδήλατο. Αν όμως κάποιος κατασκευαστής αποφάσιζε να κάνει την «υπέρτατη θυσία», ποιο θα ήταν το αποτέλεσμα; Μα, το A Bike+ φυσικά!

Το A Bike+ (Έη-Μπάηκ-Πλας) ......αποτελεί μια σχεδίαση τολμηρή και συνάμα έξυπνη, ή ίσως θρασύτατη και πανούργα. Με βάρος στα 6 κιλά και το μέγεθος ενός …βιολιού έχετε στην τσάντα σας ένα λιλιπούτειο ποδήλατο το οποίο μπορεί -ξεδιπλωμένο- να σας μεταφέρει από το σημείο Α στο σημείο Β χωρίς ιδιαίτερο κόπο. Αρκεί να αφιερώσετε λίγο χρόνο για να το μάθετε.

Όχι, δεν εννοούσα να σας προσβάλλω, το ξέρω ότι για να παρακολουθείτε το iCycling.gr σίγουρα γνωρίζετε πως οδηγείται ένα ποδήλατο. Άλλο όμως το ποδήλατο που έχετε συνηθίσει, και άλλο το A Bike+ (είπαμε, έχει θυσιάσει τις μεγάλες ρόδες προς χάρη της φορητότητας). Θα χρειαστείτε μερικές βόλτες γύρω από το κοντινότερο σας άδειο πάρκινγκ μέχρι ν’ αποκτήσετε τον έλεγχο του γκατζετοποδηλάτου αυτού -αν το πιάσετε στα χέρια σας, θα καταλάβετε γιατί το αποκαλώ έτσι. Ναι, στην αρχή θα σας φανεί περίεργο, ασταθές και πιθανό να σας τρομάξει λίγο. Όπως ακριβώς όταν μαθαίνατε ισορροπία για πρώτη φορά, αλλά μόνο που εδώ θα προσαρμοστείτε πολύ πιο γρήγορα. Μπορεί εκ πρώτης όψεως η κατασκευή από αλουμίνιο και σκληρό πλαστικό να μη σας γεμίσει το μάτι, αλλά σας ενημερώνω ότι η αφεντιά μου και 2-3 ογδονταπεντάκιλοι φίλοι δεν κατάφεραν να το ξεκάνουν κατά τη διάρκεια της δοκιμής. Μικρή εξαίρεση, ένας ελαφρύς «τζόγος» που αναπτύχθηκε στις αρθρώσεις της σέλας. Από την άλλη, αποπειραθήκαμε να το «σουζάρουμε» αλλά και να ανεβοκατέβουμε ράμπες πεζοδρομίων, όπως επίσης κατέβηκα αρκετές φορές την πλακόστρωτη ράμπα του γκαράζ μου, αλλά και βαρέθηκα να το ανοιγοκλείνω επιδεικνύοντας τον τρόπο αναδίπλωσης του σε φίλους και γνωστούς που ρωτούσαν «Ρε φίλε! Τι είναι αυτό;;;». Δε νομίζω λοιπόν η αντοχή του στο χρόνο ή τη χρήση ν’ αποτελέσει πρόβλημα, αρκεί να το ψιλοπροσέχετε και το σωματικό σας βάρος να μην υπερβαίνει τα 85Kg. Υπογραμμίζω ότι σίγουρα το ποδήλατο δεν είναι «αλεξίσφαιρο» απλά αντέχει μια χαρά στην προορισμένη του χρήση, που είναι οι σύντομες αστικές μετακινήσεις.

«Γιατί μόνο σύντομες αστικές μετακινήσεις βρε αδερφέ;» θα με ρωτήσετε, «δεν κάνει για μεγαλύτερες αποστάσεις δηλαδή;». Η απάντηση εδώ είναι απλή. Όχι. Δεν είναι αυτός ο χαρακτήρας του A Bike+, αφού οι θυσίες που έχουν γίνει ώστε το ποδήλατο να διπλώνει σε μέγεθος που χωρά σε σακ-βουαγιάζ περιλαμβάνουν μικρούς τροχούς και καθόλου σύστημα ταχυτήτων. Με ρόδες μικρότερες από τη δισκόπλακα του MTB σας και μία μόνο ταχύτητα, σίγουρα το λιλιπούτειο δίτροχο δε θα κεντρίσει το τουριστικοεξερευνητικό σας ένστικτο -παρόλο που η μοναδική του σχέση είναι «μελετημένη» και θα καλύψει τους περισσότερους ανθρώπους σε συνθήκες ευθείας και ήπιας ανηφόρας. Το παγκόσμιο ρεκόρ απόστασης με το A Bike+ είναι 32 χιλιόμετρα, δηλαδή όσο χρειάζεται περίπου για να ζεσταθεί κανείς όταν καβαλάει το κουρσάκι του στον δρόμο. Τα εδάφη στα οποία μπορεί να κινηθεί είναι η άσφαλτος και κάποιο ήπιο πλακόστρωτο (π.χ. πεζοδρόμιο), αν αποτολμήσετε να ποδηλατίσετε σε παβέ ή χωματόδρομο θα δεινοπαθήσετε, και πιθανό έτσι σύντομα να ξεχαρβαλώστε και το χαριτωμένο ποδηλατάκι.

Ο ιδιοκτήτης του A Bike+ θα πρέπει να φροντίζει πάντα ώστε τα λαστιχάκια του ποδηλάτου να είναι επαρκώς φουσκωμένα (90psi λέει το πλήρως μεταφρασμένο στην Ελληνική εγχειρίδιο), και για το λόγο αυτό του παρέχεται μια ποιοτική τρόμπα με ενσωματωμένο μανόμετρο, χωρίς κάποια επιπρόσθετη χρέωση. Η προίκα του ποδηλάτου όμως δε σταματά εκεί, αφού μέσα στη συσκευασία επίσης θα βρείτε μια θήκη μεταφοράς που μετατρέπεται σε μινιμαλιστική τσάντα πλάτης, ένα κάλυμμα σέλας με gel για επιπρόσθετη άνεση, και κάποια βασικά εργαλειάκια που μπορεί να χρειαστείτε. Όλες οι διαδικασίες συντήρησης αναφέρονται στο πληρέστατο εγχειρίδιο, από το τέντωμα των αλυσίδων (έχει δύο, μία σε κάθε μεριά) μέχρι τη ρύθμιση των φρένων του.

Μιας και ανέφερα τα φρένα, να σημειώσω ότι τα ταμπουροειδή φρένα του μικροσκοπικού δίτροχου, αν ρυθμιστούν σωστά επιβραδύνουν επαρκώς ποδήλατο+ποδηλάτη. Αυτό που δε μου άρεσε καθόλου ήταν οι πλαστικές μανέττες φρένων, παρά την έξυπνη σχεδίαση τους που περιελάμβανε ενσωματωμένο κουδουνάκι: Η αίσθηση που έδιναν ήταν ασαφής, και πραγματικά ο αναβάτης δεν έχει ιδέα πόση δύναμη εφαρμόζει φρενάροντας. Άρα, η στρατηγική εδώ είναι «σφίγγουμε τα χέρια μας όσο μπορούμε και περιμένουμε να σταματήσουμε». Φυσικά, αν το A Bike+ διέθετε αλουμινένιες μανέττες φρένων το πρόβλημα αυτό θα μειωνόταν δραστικά. Η δρομολόγηση των καλωδίων των φρένων είναι λίγο περίεργη, αλλά φαντάζομαι δε μπορούσε να γίνει διαφορετικά, προκειμένου να διπλώνει το ποδήλατο.

Όταν κάθομαι και γράφω, τι ωραία που φέρνει το ένα τ’ άλλο! Η διαδικασία αναδίπλωσης του ποδηλάτου είναι εύκολη και γρήγορη, παρόλο που θα χρειαστεί να κάνετε 2-3 πρόβες μέχρι να μάθετε τη σειρά των κινήσεων. Μόλις τη μάθετε όμως, ποιος στη χάρη σας! Κοιτώντας τις παρακάτω εικόνες καταλαβαίνετε ότι πολύ γρήγορα θα είστε σε θέση να φτάνετε στο σταθμό του μετρό πάνω στο ποδήλατο, με μια μεθοδική κίνηση να ξεκαβαλικεύετε και μέσα σε δευτερόλεπτα να έχετε περασμένο το γκατζετοποδήλατο στον ώμο για να πάτε στη δουλειά σας. Αντίστοιχα, μόλις βγείτε από το σταθμό το αναδιπλούμενο ποδηλατάκι είναι έτοιμο για «δράση» το ίδιο γρήγορα, με τρόπο που θυμίζει κάποιο από τα hi-tech μυστικά όπλα που βγάζει ο Batman μέσα από τη μπέρτα του. Θυμηθείτε μόνο πριν το καβαλήσετε ν’ ασφαλίσετε τα μπλοκάζ της κολόνας τιμονιού και του διαγώνιου σωλήνα, για να μην έχετε κάποια δυσάρεστη έκπληξη στη διαδρομή σας.

Στο A Bike+ μου άρεσαν:

Το μέγεθος και βάρος του.
Η έξυπνη του σχεδίαση και η γρήγορη μετατροπή του.
Η σοφά επιλεγμένη του σχέση μετάδοσης.
Οι καλυμμένες του αλυσίδες, που δεν πρόκειται ποτέ να λερώσουν ή να σκίσουν το παντελόνι σας!
Ο απλός και αποτελεσματικός μηχανισμός φρένων του.
Η πλούσια «προίκα» που περιλαμβάνεται στη συσκευασία.
Το λεπτομερέστατο εγχειρίδιο που συνοδεύει το ποδήλατο, μεταφρασμένο στα Ελληνικά.
Στο A Bike+ ΔΕΝ μου άρεσαν:

Η αστάθεια του σε υψηλότερες ταχύτητες -Προσοχή στις κατηφόρες!
Η αυξημένη προσοχή που χρειάζεται στα βρεγμένα.
Πολύ δύσκολα θα βολευτεί επάνω του αναβάτης ψηλότερος από 1.80m.
Οι πλαστικές μανέττες των φρένων, που δίνουν ασαφή αίσθηση στο φρενάρισμα.
Τα πλαστικά πετάλια του ποδηλάτου θα μπορούσαν να είναι αλουμινένια με αντιολισθητικές επιφάνειες.

Δε θα ήταν δίκαιο να κρίνει κανείς το A Bike+ με τα ίδια κριτήρια που θα έκρινε ένα συμβατικό ποδήλατο πόλης ή έστω ένα μεγαλύτερο αναδιπλούμενο. Έχει κάνει πολλές «θυσίες» για να φτάσει το μικρό αυτό μέγεθος και το αιθέριο βάρος των 6 κιλών ΧΩΡΙΣ τη χρήση εξωτικών υλικών. Για να είναι κανείς αντικειμενικός, θα πρέπει να δει το A Bike+ σαν ένα εργαλείο μετακίνησης (χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν «έχει την πλάκα του») το οποίο είναι σχεδιασμένο κυρίως με τη φορητότητα και την ευχρηστία κατά νου. Με τη σκέψη αυτή, το μικροσκοπικό αλουμινένιο ποδήλατο απευθύνεται σε όσους χρειάζονται ένα φορητό μέσο για να καλύπτουν τις «ενδιάμεσες» αποστάσεις π.χ. από εκεί που άφησαν το αυτοκίνητο μέχρι το σταθμό του μετρό ή από τη μαρίνα όπου έδεσαν το σκάφος μέχρι το μαγαζάκι που σερβίρει breakfast. Το μικρό αυτό δίτροχο δεν αντικαθιστά κάποιο άλλο ποδήλατο, αλλά το περπάτημα. Υπό το πρίσμα αυτό, θα το βαθμολογήσω με 7 στα 10 σαμπρελάκια, χαρακτηρίζοντας το ως μια καλή αγορά για τον homo urbanus που θα το βάλει στη ζωή του. Μετά χαράς θα το βαθμολογούσα με 8/10, αν κόστιζε λίγο πιο κάτω από τα €299 της τρέχουσας τιμής του.

Κλείνοντας, θα ήθελα να ευχαριστήσω θερμά την Telemarketing Α.Ε. που μας παραχώρησε A Bike+ για τους σκοπούς της δοκιμής μας, χωρίς κανένα χρονικό περιορισμό!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

 

© Copyright Αναγγελιοχώρος 2010 -2011 | Design by Herdiansyah Hamzah | Published by Borneo Templates | Powered by Blogger.com.