Τελευταία Νέα :

11 Ιουνίου 2011

Τι κρύβουν τα σνακ του σινεμά;

Τα όσκαρ μπορεί να δόθηκαν και φέτος αλλά οι αίθουσες συνεχίζουν να προβάλουν μια πληθώρα ταινιών μιας και βρισκόμαστε ακόμη στην καρδιά της χειμερινής σεζόν. Το σινεμά αποτελεί ιδανική λύση διασκέδασης για τις χειμερινές βραδιές και σίγουρα θα το επισκεθφείτε αφού έχετε διαβάσει σε περιοδικά και εφημερίδες κριτικές για τις πιο ενδιαφέρουσες ταινίες. Έχετε προσέξει όμως ότι δεν υπάρχει ποτέ καμία κριτική για τα σνάκ που θα φάτε μέσα στην αίθουσα κατα τη διάρκεια της ταινίας ; Ίσως επειδή η θρεπτική τους αξία (ή μάλλον η έλλειψή της) είναι πιο φοβιστική και απο…ταινία τρόμου!! Διαβάστε παρακάτω πώς θα ελαχιστοποιήσετε τη ζημιά του σνάκ του σινεμά.

Μην ξεχνάτε ότι οι μερίδες των σνάκ του σινεμά είναι κατα πολύ διαστρεβλομένες (προς τα πάνω) και η «μεγάλη» μερίδα στην πραγματικότητα είναι γιγάντια!

Ποπ κορν
Το απλό ποπ κορν (καλαμπόκι) θεωρείται ένας πλήρης καρπός, περιέχοντας πολλά ωφέλιμα θρεπτικά συστατικά όπως οι βιταμίνες συμπλέγματος Β και φυτικές ίνες. Είναι θεωρητικά ένα απο τα πιο υγιεινά σνάκ για το σινεμά αλλά όχι όταν «ξεχυλίζει» απο βούτυρο και αλάτι! Η ποσότητα δύο φλυτζανιών του τσαγιού ποπ κορν είναι μια μερίδα ποπ κορν. Η μεγάλη συσκευασία που πωλείται όμως στο σινεμά περιέχει τουλάχιστον 21 φλυτζάνια, το οποίο μπορεί να μεταφραστεί σε…1500 θερμίδες (περίπου τα 3/4 των θερμίδων που χρειάζεται η μέση γυναίκα σε μια μέρα) μέσα σε 2 ώρες που διαρκεί μια ταινία. Αυτή η θερμιδική «βόμβα» δε, περιέχει τεράστιες ποσότητες κορεσμένων λιπαρών που αποτελούν και την πηγή των θερμίδων αφού το απλό ποπ κορν (π χ σε θερμό αέρα/ στον φουρνο μικροκυμάτων) χωρίς προσθήκη λιπαρής ύλης, είναι πραγματικά χαμηλό σε θερμίδες. Ακόμη και αν παραγγείλετε ?μεσαίο? ή ?μικρό? μέγεθος και πάλι θα επιβαρυνθείτε με περίπου 950 και 700 θερμίδες αντίστοιχα.

Το καλύτερο που μπορείτε να κάνετε όταν παραγγέλνετε ποπ κορν είναι να ζητήσετε να μην σας προσθέσουν αλάτι και να σιγουρευτείτε ότι η παρέα σας αποτελείται απο τουλάχιστον 8-9 άτομα που θα το μοιραστούν μαζί σας!! Αλλιώς θα ήταν καλύτερα να το αποφύγετε εντελώς!

Αναψυκτικά
Τη συνέχεια στις «άδειες» θερμίδες μπορούν να δώσουν τα αναψυκτικά αφού ένα μεγάλο αναψυκτικό δίνει 80γρ ζάχαρης (~16 κουταλάκια = 320 θερμίδες). Παραγγέλνοντας ένα αναψυκτικό light γλιτώνετε την εξτρά ζάχαρη αλλά δεν ωφελείστε και σε τίποτα καταναλώνοντας κάτι παραπάνω απο μισό λίτρο τεχνητά αρωματισμένο και χρωματισμένο νερό.

Σοκολάτες/γλυκά
Οι μπάρες σοκολάτας που πωλούνται στα σινεμά είναι συνήθως χαμηλής περιεκτικότητας σε κακάο και ουσιαστικά προσφέρουν μόνο ζάχαρη και κορεσμένο λίπος. Μην ξεχνάτε ότι μια μπάρα σοκολάτας 100γρ προσδίδει 530 θερμίδες! Τα σακουλάκια με σοκολατένιες καραμελίτσες ή ζαχαρωτά ανάλογα με το μέγεθος μπορεί να φτάσουν κι αυτά τις 450 θερμίδες ανα σακουλάκι! Για να γίνει πιο κατανοητό αυτές τις θερμίδες θα μπορούσε κανείς να τις πάρει απο ένα γεύμα αποτελούμενο απο 1 ποτήρι ημίπαχο γάλα + 2 φ ψωμί με 1 κουταλάκι μαρμελάδα + 1 μπανάνα.

Χοτ ντόγκ
Ένα χοτ ντογκ θα σας προσφέρει απλόχερα περίπου 650 θερμίδες και αν επιλέξετε να το συνοδέψετε με αναψυκτικό και πατατάκια τότε «γεύμα σας» γίνονται ακόμη πιο πλούσιο σε κορεσμένο λίπος και ζάχαρη!

Νάτσος με λιωμένο τυρί
Τα κλασικά τορτίλλα τσίπς (νάτσος) έχουν 146 θερμίδες ανα 10 τσίπς δηλαδή περίπου 15 θερμίδες ανα τσίπ και αν συνδιαστούν με τυρί τσένταρ (περίπου 250 θερμίδες/μερίδα 30γρ), η μερίδα των νάτσος που θα φαγωθεί κατα τη διάρκεια της ταινίας φτάνει τις 550-720 θερμίδες!! Και βέβαια η ποσότητα λίπους και εδώ είναι αξιοσημείωτη. Με σχεδόν ένα γραμμάριο λίπους ανα τσίπ και 9 γραμμάρια λίπους ανά μερίδα (30γρ) τσένταρ, τα νάτσος με τυρί μας εξασφαλίζουν ως και 30 γραμμάρια λίπους ανα μερίδα! Τέλος, για να ολοκληρωθεί η κακή επιρροή τους στο σώμα μας, μια μόνο μερίδα νάτσος με τυρί περιέχει τη μισή απο την συνιστώμενη ποσότητα νατρίου (συστατικό του αλατιού) στην οποία πρέπει να περιοριστεί κανείς για να αποφύγει τις αυξημένες πιθανότητες για αυξημένη πίεση, καρδιαγγειακό, εκγεφαλικό επεισόδιο και μειωμένη οστική πυκνότητα.

Τι να κάνετε για να μην σας κατατροπώσει η «σκοτεινή» πλευρά των σνακ του σινεμά

-Αποφύγετε τα πακέτα προσφορών και τις υπερμερίδες σε τιμή ευκαιρίας

-Δεν κερδίζετε τίποτα με το να αποθηκεύσετε περισσότερο λίπος στη μέση και την κοιλιά σας! Επιλέξτε την μικρότερη δυνατή μερίδα του αγαπημένου σας σνακ και τίποτα παραπάνω!

-Μασήστε τσίχλα

-Αν το στόμα σας είναι απασχολημένο κατα τη διάρκεια της ταινίας μασώντας τσίχλα, δεν θα έχει χρόνο για να «μασουλήσει» οτιδήποτε άλλο.

Παρακάμψτε τους κανόνες!

Αν και είναι ενάντια στους κανόνες της σκοτεινής αίθουσας, προσπαθήστε να «περάσετε» τα δικά σας υγιεινά σνακ έχοντάς τα κρυμμένα στη τσάντα σας και εμφανίζοντάς τα οταν σβήσουν τα φώτα! Μερικά παραδείγματα περιλαμβάνουν:

-Ένα μικρό σακουλάκι με μείγμα ξηρών καρπών με αποξηραμένα φρούτα

-Μια μπάρα δημητριακών

-Φρούτα/φυσικό φρουτοχυμό

-Ένα κουτάκι ημίπαχο γάλα

-Ένα σακουλάκι»ψημένο» ανάλατο σπιτικό ποπ κορν

Κωνσταντίνα Μπακλώρη, Nutritastic

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

 

© Copyright Αναγγελιοχώρος 2010 -2011 | Design by Herdiansyah Hamzah | Published by Borneo Templates | Powered by Blogger.com.